Приєднуйся до нас

Що шукати?

За Лаштунками

Соціальні новини

Чимало захворювань є наслідком нестачі в організмі вітамінів

З настанням весни люди дедалі частіше говорять про посилення втоми, виснаження організму та загострення різних захворювань і навіть самостійно визначають причину такого стану – авітаміноз. Хоча завідувач терапевтичним відділенням №1 Центральної міської клінічної лікарні, міський позаштатний спеціаліст із дієтології Любов Лосюк розповідає, що повного авітамінозу практично не трапляється.

Правильніше говорити про гіповітаміноз, тобто відсутність поступлення до організму одного або декількох вітамінів.
Зазвичай, таке буває в осінньо-весняний період, адже влітку наявна велика кількість овочів та фруктів, які споживає людина.
Основними причинами гіповітамінозу є неправильне, незбалансоване харчування. При збалансованому харчуванні кількість кілокалорій, які поступають у організм, повинна відповідати кількості затрачених кілокалорій. Також має бути правильне співвідношення між жирами, білками, вуглеводами, мікроелементами та вітамінами. І велике значення має кратність поступлення їжі до організму.

Ще однією причиною, яка призводить до гіповітамінозу, є різноманітні захворювання шлунково-кишкового тракту. Вони призводять до зменшення всмоктування корисних речовин,  незважаючи на вживання овочів та фруктів. Це найчастіше буває при дисбактеріозі, який зараз широко поширений; при глистних інвазіях, які набувають великої актуальності і у хворих, які мають хронічні захворювання гепатобіліарної системи, тобто печінки, жовчних шляхів, підшлункової залози.

Лікарі застерігають від самостійного вживання різних вітамінних комплексів.

Реклама. Прокрутіть вниз, щоб читати далі.

«Препарати, які продаються у аптеках, переважно є синтетичними, тобто це вітаміни, штучно утворені на фармакологічних заводах. Коли до організму поступає такий синтетично створений препарат, він додатково через печінку повинен перетворитися у біологічно активний. Тобто кількість того, що ми вживаємо і кількість того, що засвоюється організмом, значно відрізняється. Пацієнту потрібно звернутися до лікаря-терапевта, який може точно визначити, якого вітаміну не вистачає людині і порадить, який препарат потрібно вживати», – каже Любов Лосюк.

Загальні симптоми гіповітамінозу – сухість шкіри, випадіння волосся, ламкість нігтів, депресія, апатія, зниження уваги та працездатності, порушення зі сторони шлунково-кишкового тракту, часті застудні захворювання.
Окрім того, нестача певного вітаміну має свої ознаки. Скажімо, недостатність вітаміну А призводить до ураження шкіри та слизових – сухість шкіри, поява заїд, часті трахеїти та ларингіти, ураження кон’юнктиви слизової ока, так звана «куряча сліпота» або порушення адаптації у темноті.

Недостатність вітамінів групи В – це ураження нервової системи, як центральної (депресія, апатія), так і периферичної (невралгії, неврити).
Найчастіше на сьогоднішній день можна говорити про гіповітаміноз вітаміну D. Це пов’язано з тим, що для синтезу його в організмі потрібне сонячне проміння. Оскільки взимку значно менше сонячних днів, то й вітаміну D в організм поступало менше. Проявами його нестачі є депресія, адже зменшується кількість серотоніну, так званого гормону щастя. Через це люди депресивні, апатичні. Також вітамін D впливає на розвиток кістково-м’язової системи. Недостатність синтезу вітаміну D у людей похилого віку може сприяти розвитку остеопорозу, зменшується щільність кісткової тканини, а це може приводити до травм кісток.

Дефіцит синтезу вітаміну С приводить до зниження імунної системи, збільшується кількість гострих захворювань і загострюються уже існуючі хронічні інфекції.

Реклама. Прокрутіть вниз, щоб читати далі.

Любов Лосюк радить: найкраще приймати природні препарати, тобто продукти з великим вмістом вітамінів. Це свіжі овочі та фрукти, соки, сухофрукти. Не варто забувати про квашену капусту, моркву та цибулю.
Важливе значення має і спосіб приготування продуктів. Найкраще готувати їх у пароварці, або запікати, а варити потрібно тільки у окропі, тоді втрата вітамінів значно менша.

І не варто забувати: самостійне вживання вітамінних препаратів може призвести до гіпервітамінозу – підвищення кількості вітамінів, а це також викликає різноманітні захворювання.

Любов Загоровська

Кількість переглядів: 51 

Реклама. Прокрутіть вниз, щоб читати далі.
Реклама

©2013-2020 "За Лаштунками". Всі права застережено. Використання матеріалів сайту лише за умови посилання на видання "За Лаштунками" не нижче другого абзацу. Для інтернет-видань обов’язкове пряме, відкрите для пошукових систем гіперпосилання у першому абзаці на конкретний матеріал.

Політика Конфіденційності